Wij kunnen ook nee verkopen.

Een Mooie Ogen bril is de weerspiegeling van jouw persoonlijkheid.

‘Die bril zou ik niet doen. Het past niet goed bij jouw gezicht en jouw persoonlijkheid.’ Voor de Mooie Ogen liefhebbers is dit een doodnormaal advies. Die weten al lang dat we ze geen knollen voor citroenen verkopen. Maar nieuwkomers kijken vreemd op, als we ze een negatief bril draag advies geven. Die denken nog steeds dat Mooie Ogen iedereen kost wat het kost een bril op de neus wil planten. Die kennen onze filosofie dan nog niet. Namelijk: bij Mooie Ogen is een bril pas een bril als hij weerspiegelt wie je bent.

Gladde verkooppraatjes?

Met jouw bril laat je ook jouw persoonlijkheid zien. Daar gaat het ons om. Ik verkoop liever niet dan dat ik iemand met de verkeerde bril de winkel uit laat stappen. Dus nieuwkomer als je ons tegen iemand hoort zeggen: ‘deze bril staat je geweldig’, is dat geen glad verkooppraatje. In feite zeggen we: ‘Je bent een mooi mens en samen onderstrepen we dat met jouw keuze.’

Soms verkoop ik liever niet.

Ik zal jullie een voorbeeld uit de praktijk vertellen. Een leuke man-met-bril was helemaal gek van een bepaald montuur. Dat moest en zou zijn bril worden. Ik vond het totaal geen goede match maar kon hem niet van zijn voorkeur afbrengen. Elk argument smoorde in de voorliefde voor wat zijn bril moest worden. Tja, hoe nu verder. Hij wilde kopen, ik stond daar niet achter maar kon het hem niet verbieden. We hebben een deal gesloten. Ik verkocht hem het montuur maar dan moest hij beloven aan niemand te vertellen dat hij deze bij Mooie Ogen had gekocht. De volgende dag kwam de leuke man-met-bril terug om toch een ander montuur te kopen. Wat voelde het goed hem met zijn tweede keus, en voor ons een echt mooi visitekaartje, de winkel uit te zien stappen.

Allergie voor musthaves en wannabees.

Nu we toch bezig zijn met praktijkvoorbeelden. Zo af en toe komt er iemand binnen uit de categorie op zoek naar ’musthaves’ en ‘wannabees’. Dan begint onmiddellijk mijn allergie op te spelen. Ik zie ze de collectie afspeuren. Inwendig tel ik ’één, twee, drie, vier…’ En daar komt ie: ‘Deze brillen zijn over een jaar al uit de mode’. Ik glimlach en hoor mezelf in gedachten zeggen: ’ja, jij ook.’

Stijlvol bijzonder design is tijdloos.

Deze ‘musthaves’ hebben niet in de gaten dat stijl en persoonlijkheid tijdloos zijn. Net als het bijzondere design van onze brillen. Onze liefhebbers kiezen voor Mooie Ogen omdat wij bij elkaar passen en we samen niet meegaan met elke oprisping die als mode wordt verkocht en waar de massa braaf achteraan draaft in de veronderstelling exclusief te zijn.

Mooie Ogen bril vs dertien-in-een-dozijn bril.

Ik kan je uit ervaring verzekeren dat dat een ernstige misvatting is. Een bijzondere bril staat voor lang draagplezier. En dat niet alleen. Ik hoor van onze fans regelmatig dat ze van wildvreemden complimenten krijgen over het moois dat hun aangezicht verfraaid. Dat zulke complimentjes bijdragen aan een uitstekend humeur, dus extra levensvreugde hoef ik jullie niet uit te leggen. Dit is zo’n extraatje van de Mooie Ogen-bril die de drager van een zogenaamd modieuze, dertien-in-een-dozijn-bril niet snel zal horen.

Gun jezelf een waardevolle bril.

En ja, onze brillen zijn wat hoger in prijs dan dat je misschien gewend bent. Hoewel, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. De exclusieve en creatieve uitstraling maakt onze brillen veel waardevoller. Bovendien hebben we het hier over handwerk en er wordt gebruik gemaakt van de mooiste en eerlijkste materialen. Als je dat en de passie waarmee onze brillen zijn gemaakt, allemaal meerekent…ach vul zelf maar in. Ik heb iemand wel eens horen zeggen: ’als je jezelf niet kietelt, een ander doet het niet.’ Dus hou van tijd tot tijd ook van jezelf.

Maatwerkglazen van Essilor zijn pure verwennerij voor jouw ogen.

Dat geldt ook voor de maatwerk glazen van Essilor. Ik kan natuurlijk een mooi verhaal vertellen over veel scherper zien met veel minder vertekening, veel beter kleurwaarnemingen etc etc. Maar kom het zelf ervaren. Onze fans die eenmaal door maatwerk hebben gekeken willen nooit meer anders. Dat is ook logisch. Geen mens is hetzelfde, geen oog is hetzelfde. Mijn tip: neem geen genoegen met mindere glazen. Zien is een van de belangrijkste zintuigen. Verwen jouw ogen en jezelf.

Een Mooie Ogen bril te duur? Het kost je minder dan je telefoonabbonement.

Ik besluit met nog een leuk gesprek tussen twee brildragende dames. Zegt de standaard-bril-dame tegen de Mooie Ogen-bril-dame: Heb jij een nieuwe bril? Mooie Ogen zeker? Ik vind jouw bril heel mooi maar ik vind Mooie Ogen te duur. Zegt de Mooie Ogen-dame: Ik gun mezelf een maal in de twee jaar een bijzondere bril. Ik heb uitgerekend dat die bril per dag minder kost dan wat ik in die twee jaar aan de kapper kwijt ben of aan mijn mobiele telefoonabonnement. Het is maar wat je voor jezelf over hebt.

Zo’n gesprek klinkt mij als muziek in de oren. Heerlijk. Met zoveel ambassadeurs op straat hoeven we nauwelijks nog aan PR te doen. Dat doen zij wel voor ons.

Tot blogs en blijf gezond.

Sharon

Wil je een afspraak met ons plannen? Neem dan contact met ons op via de contactpagina.