Doe eens gewoon? Nou, liever niet

Ongewoon is mijn middle name. Oog hebben voor het ongewone, maakt dat ik me blijf verbazen. En verbazing is voor mij de kleurstof die het leven extra glans geeft. Verbazing over een kleur of een vorm die tot de verbeelding spreekt. Of over mensen die zichzelf durven te zijn. Ik merk aan de reacties van onze fans (ik praat niet meer over klanten) dat Mooie Ogen ook voor hen een kleurstof voor de geest is waarmee ze de lijnen van het ongewone, het spannende extra dik en vrolijk aanzetten.

Durf het brillenavontuur aan te gaan

Ik vind het fantastisch dat wij vervolgens samen met onze fans die kleurplaat zonder vaste lijntjes tot iets moois maken. Of we daar hard aan werken? Zeker. Maar dat is slechts een onderdeel van waar Mooie Ogen voor staat. Bij ons gaat het in de eerste plaats om het avontuur durven aangaan. We volgen geen door bordjes aangegeven routes. Nee, wij slaan het eerste beste onbekende paadje in. Avontuur! Verbazing! Daar gaan we voor. Wij merken dat steeds meer fans overal vandaan bij Mooie Ogen naar binnen stappen om zich samen met ons te verbazen over de kunst die we tentoonstellen en de kunst die onze collectie herbergt. Zij durven hun leven extra kleur te geven.

Ga je eigen weg

Gelukkig staat Mooie Ogen daarin niet alleen. Ik las laatst een interview met één van de oprichters van Van Moof. Ken je ze? Dat is een supertof fietsenmerk uit Amsterdam dat de wereld verovert. Hun motto: Als je aan de overkant van de straat iemand ziet fietsen op een Van Moof dan valt het direct op. Een Van Moof is een verlengstuk van je ‘zijn’. Het maakt je tot zo’n fietser die zijn eigen weg gaat.

Geen gewone bril

Dat doen onze fans ook. Met ons vinden zij dat er al genoeg gewone brillen van Pearl, Specsavers, Eyewish of van welke andere willekeurige opticien het straatbeeld bepalen. Daarom lopen zij met een Mooie Ogen op de neus. Om ze te herkennen hoef je als voorbijganger daar geen bril voor op te zetten. Onze fans krijgen op straat, bij de bakker of in weet ik veel in welke rij regelmatig het compliment: ‘Leuke bril, Mooie Ogen zeker?’ Met die blijdschap en trots zorgen zij voor onze marketing.

Ongewoon goed zien met maatwerk brillenglazen

Maar niet alleen met de monturen zoeken wij het verschil. Dat geldt ook voor ons aanbod van maatwerkglazen. Alleen is dat niet direct zichtbaar. Kun jij zien of iemand glazen van de DA drogist in zijn bril heeft of echt maatwerkglas? Onze fans die met volle tevredenheid door maatwerkglazen kijken, hoor je er niet over. Voor hen is het vanzelfsprekend dat zij uitmuntend kijken en geen last hebben van de problemen die ‘gewone’ brillenglazen met zich meebrengen. Zoals moeite met traplopen, maanden moeten wennen aan multifocale glazen, veel vertekening zien etc. Dus hebben wij met ons glasprogramma ook het ‘ongewone’ te pakken.

Wij zijn er niet voor iedereen

Zijn wij er dan voor iedereen? Nou nee. Klanten die op zoek zijn naar een glasbril (bril zonder montuur), contactlenzen, een RayBan etc kunnen prima bij een ‘gewone’ opticien terecht. Ons motto is om bijzonder en opvallend te zijn. Stel dat we mainstream zouden zijn. Man, man, wat zouden we dan een enorm budget aan reclame nodig hebben om onszelf zichtbaar te maken. Met dat budget kopen wij liever prachtige monturen en zonnebrillen in. Zodat wij jullie iedere keer weer ongewoon kunnen verrassen met een prachtige ongewone collectie.

Afspraak maken voor een brillenavontuur?

Tegen de aankomende fans zeg ik: ‘Kom gewoon eens langs (liefst na het maken van een afspraak op onze contactpagina) om je te verwonderen en te laten verrassen van al het bijzondere wat Mooie Ogen jou te bieden heeft. Dan gaan we samen het avontuur aan.

Tot blogs en blijf gezond.

Sharon