Waarom ik de Hans Andersen, Specsavers, Eyewish etc dankbaar ben

Je zou ze bijna een bloemetje sturen

Als ondernemer is elk steuntje in de rug altijd welkom. Ook bij Mooie Ogen worden we daar blij van. Zeker als die uit onverwachte hoek komt. Vanaf deze blog wil ik daarom Specsavers, Hans Anders, Eyewish en al die andere ketens bedanken voor hun bijdrage aan het succes van Mooie Ogen.

Mooie Ogen is een buitenbeentje

Ik kan de vraagtekens nu bijna boven jullie hoofden zien verschijnen. In feite is het heel simpel. Waar de eenheidsworst regeert, vallen de buitenbeentjes extra op. En wij zijn met Mooie Ogen buitenbeentjes. Dat geeft een meer dan goed gevoel. Kijk eens om je heen. Wat zie je? Een enorm aanbod van winkels waar brillen worden verkocht. Elke winkel is inwisselbaar. Schappen vol met vooral veel van hetzelfde. De ketens hobbelen als brave schaapjes achter elkaar. Creativiteit is uit den boze, saaiheid troef. Dus valt een brillenparadijsvogel als Mooie Ogen met onze collecties, kunst en aankleding nog meer op.

Brillensupermarkt bepaalt het straatbeeld

En let op. Het wordt alleen nog maar eentoniger in dit land, waar de brillensupermarkt het straatbeeld bepaalt. Want de ketens doen aan landjepik. Dus hoppa, daar verdwijnt weer de zoveelste zelfstandige optiekwinkel. De overgebleven zelfstandigen kun je vergelijken met een ijsberg. De zelfstandigheid staat voor wat je boven water ziet. Het gevaar bij een ijsberg zit onder water. Daar staat hun brillencollectie voor. Doordat die laatste ‘zelfstandigen’ zich vaak aansluiten bij inkooporganisaties, verdwijnt het laatste restje lef en kies men ook daar voor de veilige maar weinig spannende mainstream.

Onderscheiden als ondernemer

Al tikkend stemt mij dat tot grote tevredenheid. Want wat is er mooier dan dat je je als ondernemer kunt onderscheiden. En dat doet Mooie Ogen. We gaan niet voor dumpprijzen, zijn nergens bij aangesloten en hebben van elke bril één of hooguit twee exemplaren. Maar het grootste verschil is dat bij Mooie Ogen de mensen binnen lopen die iets bijzonders WILLEN en geen kijkglaasjes zoeken die ze MOETEN.

Echte brillenfreaks

In steeds meer regio’s verdwijnt het exclusieve segment. Maar de nichemarkt, ook al krimpt hij, blijft. Op die markt vind je ons. Tot groot genoegen van de echte brillenfreaks die inmiddels bereid zijn om voor Mooie Ogen ver te reizen. Ik spreek steeds meer klanten die echt overal vandaan komen. Die naamsbekendheid van Mooie Ogen groeit nog steeds en dat had ik voor ogen toen ik drie jaar geleden in Schagen begon. Toen nog niet wetend dat de ‘gewone optiekers’ hier onbewust aan mee zouden werken. Daar ben ik ze dankbaar voor en zou ze bijna een bloemetje sturen.

Brillen delicatessenzaak

Maar nog blijer voor de Mooie Ogen word ik van de fans die ons brillenvirus verspreiden. Al die mooie eigenstijlers die zich durven te onderscheiden en meer houden van de delicatessenzaak dan de supermarkt.

Tot blogs,

Sharon

Wil je iets kwijt naar aanleiding van deze blog? Zoek oogcontact met ons via de contactpagina

Mooie Ogen opticien