Mooie Ogen doet niet mee aan de ‘klantenwegjaagclub’.

Misschien zal het jullie verbazen. Maar wij als team van Mooie Ogen hebben geen reden tot klagen. Hoe vinden jullie dat klinken uit de mond van een ondernemer met een winkel die dicht is? Dus even de zaken op een rijtje. We zijn gezond. Niet alleen persoonlijk maar dat geldt ook voor de winkel. En we zitten goed in onze  energie. Die energie was en is onze motor waardoor we de afgelopen weken hebben gewerkt aan Mooie Ogen 2.0, een futureproof bedrijf dat niet meedoet aan de ’klantenwegjaagclub’. Laat staan dat we rood-witte linten voor de deur willen, alsof er een forensisch onderzoek gaande is. Nee, en ook geen briefjes op de ramen met wat allemaal niet en wel mag voor het geval je überhaupt een stap over de drempel durft te zetten.

Met tegenwind toch groeien

Maar hoe dan wel, zullen jullie je wellicht afvragen. Ik ben op zoek gegaan naar voorbeelden over leiding geven en hoe je tegen de wind in je bedrijf kunt laten groeien. Daar is genoeg literatuur over te vinden. Echter met één MAAR. Al die studies zijn van vóór het Corona-tijdperk. Dus gaan al die eerder vliegers dan nog wel op? Nou de meeste van die vliegers komen, vanwege de huidige verkeerde wind inderdaad niet van de grond.

Hans Winkel, mijn voorbeeld opticien

Toch ben ik blijven zoeken en kom als opticien uit bij mijn grote voorbeeld: Hans Winkel. Nee niet die Hans, dat is vloeken in de kerk. Deze Hans Winkel was vanaf 1969 de eerste opticien in Nederland die de bril liet zien als modeaccessoire, als designstuk. Voor hem was de bril veel meer dan een hulpmiddel. Het was een bevestiging van je persoonlijkheid. Hans Winkel werd al  snel een invloedrijke opticien. Veel beroemde nationale en internationale brillenliefhebbers kwamen naar zijn winkel in Amsterdam.

Geen tsunami van bril monturen

Bij Hans binnenstappen voor een briladvies, begon met een goed gesprek en een kop koffie. Na zo’n gesprek wist hij al welke bril het voor jou moest zijn. Je werd niet bedolven onder een tsunami van monturen zodat je niet meer wist waar en hoe je kijken moest. Hans trok rustig een paar lades open en kwam met drie monturen. En reken maar dat één van die drie (of alle drie) hét montuur was voor jouw gezicht.

Mooie Ogen 2020

En nu terug naar Mooie Ogen 2020. De manier waarop hij zijn klant adviseerde gaan wij nu ook doen. Als wij jou als niets vermoedende Mooie Ogen bezoeker in het vizier krijgen weten we eigenlijk al welke bril of zonnebril het best bij je past en welke het gaat worden. Dus krijg je die op je neus. Maar mensen zijn gewoontedieren dus volgt er veelal nog een hele pas-ronde door de winkel om uiteindelijk bij bril nummer één te eindigen.

Scheelt keuzestress

Maar nu, met alle maatregelen, is het noodzakelijk om iedere bril die in iemands handen is geweest of met passen op iemands neus heeft gestaan bij het terug leggen in de winkel eerst te ontsmetten. Dat is niet te doen. Daarom gaan wij die fantastische Hans Winkel methode toepassen. Dat maakt het extra spannend, scheelt enorm veel keuzestress, scheelt ontsmetten, scheelt contact etc.

Nieuwe bril kiezen? Vertrouw op ons advies

Daar komt bij dat onze trouwe fans al lang weten dat zij bij de keuze van een nieuwe bril volledig op ons advies kunnen vertrouwen. De nieuwe Mooie Ogen bezoeker zal hier wellicht nog wat aan moeten wennen. Maar niet bang zijn. Want stel dat je na die  eerste drie  brillen niet gelukkig bent met de keuze, gaan we natuurlijk gewoon door. En misschien kies je er dan uiteindelijk niet één. Misschien kies je er wel twee of drie. Want ook dat is in de geest van Hans: ontdekken hoe ontzettend leuk het is om te kunnen spelen met meerdere brillen. O, en natuurlijk ontbreekt bij ons ook dat lekkere kopje koffie niet. Vanuit de eigen Mooie Ogen Mok(kel).

Tot blogs en blijf gezond.

Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van Mooie Ogen? Volg ons dan op Facebook.

Of lees onze blogs.