Klasse is iets heel anders dan duur

Zoals iedere ondernemer ben ook ik altijd weer blij als er een nieuwe klant bij Mooie Ogen binnenstapt. We hebben tenslotte genoeg bijzondere brillen en kunst om te delen.

Over die nieuwe klanten wil ik het even hebben. En dan gaat het niet over het blij worden van het kennis maken met elkaar en dat die nieuwe klant oog heeft voor klasse en kwaliteit. Tenminste daar ga ik van uit als je bij ons binnenstapt.

Oké, nieuwsgierigheid mag ook. Tenslotte is dat de bron van ’willen weten’.

Nee, het gaat om wat ze ons vertellen bij binnenkomst. Dat ze hebben gehoord dat Mooie Ogen een dure zaak is. En zo blijkt, het gehoord hebben van mensen die nog nooit één stap over de drempel van Mooie Ogen hebben gezet. Iets aannemen en dat als waarheid verkondigen. Eigenlijk is het niet eens zo opmerkelijk als ik kijk wat er op social media allemaal in het wilde weg wordt beweerd en vervolgens als waarheid omarmt.

Dat onze (nieuwe) klanten zich, net als Mooie Ogen van die praatjes niks aantrekken, maakt mij wel extra vrolijk. Daarmee geven ze aan hun eigen weg te gaan en de gebaande paden aan anderen overlaten. Zij kiezen voor brillen met uitstraling terwijl ze zich tijdens het bezoek aan Mooie Ogen laven aan de kunst in een omgeving die klasse uitstraalt.

En klasse is iets anders dan duur. Want wat is duur? Als wij de klant het totaal bedrag vertellen van de gekozen Mooie Ogen bril horen wij vaak dat het eigenlijk net zo ‘duur’ is als bij elke andere echte opticien.

Ik noem bewust  ’een echte opticien’ omdat Mooie Ogen ver weg blijft van de prijs-dumpers. Die reken ik niet eens mee.

Het grote verschil  tussen Mooie Ogen en de rest is dat er bij ons niet één replica de deur uitgaat. Simpelweg omdat we die niet verkopen. Onze collectie bestaat alleen uit originele, unieke ontwerpen.

Dus wij zetten je een statussymbool op je neus dat luxe uitstraalt zonder dat je daar een statussymbool prijs  voor hoeft te betalen.

Onze vaste klanten weten allang dat wij staan voor kwaliteit, vakmanschap en exclusiviteit. Het kost ons trouwens weinig moeite om ook de nieuwkomers daarvan te overtuigen. Bij binnenkomst hoeven we niet eens zoveel te zeggen. Ons interieur en de collectie spreken voor zich.

Dat een deel van de buitenwereld nog steeds niet door heeft dat klasse iets anders is dan duur, ach het zij zo. Zelfs Bol.Com snapt daar niets van zo blijkt. Ik werd door deze pakjesverzender benaderd met de vraag of ze Mooie Ogen ook in hun aanbod op konden nemen. Dat klonk voor ons als heel hard vloeken in de kerk.

Mooie  Ogen online? Ik moet er niet aan denken. En nee, ik voel mij ook niet vereerd door dat aanbod. Integendeel.

Mooie Ogen denkt niet in ’groot, groter grootst’.

Wel in ’mooi, mooier, mooist’.

Tot blogs, Sharon

 

winkel-mooieogen-schagen